Innebandy vs. Hockey

Jag sitter och tittar på hockey.
Visst, hockey är kul och jag hejar alltid på Sverige, men jag slås ändå av funderingen om verkligen en hockeyspelare skulle slå sig ner för att titta på en innebandymatch. -Även om det var landslaget som spelade.

Jag kommer osökt att tänka på kampen...
Innebandy vs. Hockey

"Fjoll-hockey"
Hur ofta har man inte fått höra det?
Men varför känns det oftast som att det är hockeyspelarna som klankar ner på innebandyn och inte vice versa?

Jonas Ahnelöv om Andreas Jämtins påstådda filmning:
"Kan han inte stå upp där får han börja med innebandy"
Läs artikeln

Jag struntar i huruvida Jämtin filmar eller ej, frågan är ju vad Ahnelöv egentligen menar. Jo han syftar förmodligen på att innebandy är för mesar el. dylikt.
Har Ahnelöv sett en match i Superligan?
Troligtvis inte.

Vill ge igen lite (på dalmål):
"Åh Börje Salmning, va fan, jag menar, det måste ju göra skitont att få en hård tackling av såna stooora, mjuka vantar [...]
och jag ä int´ bitter."


Slutsats:
Hockey och innebandy är olika sporter. Det behöver inte vara någon kamp.
Sluta jämföra. Gilla dem bara för vad dem är.

565421-8

P.S HEJA SVERIGE!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0