Let me entertain you, again...

Ni som känner mig vet nog att jag gillar att få folk att skratta.
Därför var jag inte sen att låta kreativiteten ta fart igen och jag fattade pennan för att slänga ihop lite nytt rim och därmed skapa färdens andra mellanakt i förhoppningen att det skulle få några att dra på smilbandet.

Sedan barnsben har jag drömt om att åka buss i Europa
och att få tillbringa en vecka med er allihopa.

Ibland är allting glatt, ibland är allt inte lika kul
efter 26 timmar i buss är rumpan blå och gul.

Ibland bor man i tält, fast det är ju ganska ballt
ibland är det mys, men ibland är det rätt kallt.

Ibland är kärlek lätt, ibland är det en jobbig grej
ibland är det jääävligt jobbigt, fråga Andreas!

Berusad av kärlek i hjärtat någon högg, ibland av Giorgetto och ibland av glögg.

Jag tänker inte skämta om iste och pasta
för det har alla redan gjort så därmed basta!

På streethockeyplanen lyser stjärnorna, precis som bussen vi sitter i,
och på tvåan går en svensk komedi.

Tack för all kärlek ni lagt
på resans sista mellanakt.



565421-8

Kommentarer
Postat av: Saz

Vi bara älskar de där två dikterna :D Fortsätt!

2008-05-19 @ 09:28:45
URL: http://sazz.blogg.se
Postat av: Andreas

Ja du ibland kan det vara grymt jobbigt!!!

2008-05-19 @ 09:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0