Avslut säsong 08/09

Nu är säsongen 08/09 officiellt slut. Vi hade nämligen avslutning nu ikväll.
Först restaurang och sen lasergame och jag måste säga att det var riktigt lyckat.
Synd bara att några inte kunde komma/var sjuka.
Till er som inte fick höra det live:

Nu har denna säsong gått till ända
och man kan undra vad som härnäst ska hända.

Att säga några ord känns som min plikt
och vad passar väl bättre än just med en dikt?

Bekännelser från en liten kapten
om än rätt slö och ofta sen,

men nån måste ju leda detta lag
och jag är oerhört ärad och stolt att det är jag.

Först vill jag säga till Jennie och Jossan
jag vet hur det känns att alltid drass med morsan...

men hur jobbigt det än kan vara
så visst är våra mammor helt underbara!

Och systrarna sisters, mina målvaktsjävlar
jag diggar er -förutom när vi tävlar.

och Atterfors och Krilla, vår poängplockarduo kan jag inte klandra,
jag bara undrar när ni ska passa nån av oss andra?

Lillis eller Skrutten kallas visst en tjej
jag vet inte vem hon är, men hon är tydligen rätt lik mig?!

Att se världen genom en lins
är enligt Saz det bästa som finns.

Alexandra och Alice är två tjejer som är sköna,
den ena är en yoghurt, den andra en höna.

Stefan är en snubbe som också är skön
men jag vågar inte säga nåt om honom för det är han som betalar min lön.

Och efter halva säsongen så kom Anna.
Jag undrar fortfarande varför hon stanna'.

Och har du problem med Intersport ska du se
att allt det där ordnar Lasse P.

Maria och Sandy är två riktigt härliga tjejer,
även fast man inte riktigt förstår vad Sandy säger..

Frivillgt ett helt år här med oss -han måste vara körd
eller så är Giorgietto bara en riktig innebandynörd.

Så har vi våra "blondiner" Pavan och Lund
drar man ett skämt så fattar dom om en stund.

Men Sandra Mattsson, hon är bäst!
Får jag slippa nästa beep-test?

Vickan hon har kontroll
på betyg, snowboard, klubba och boll.

Nisse, Nisse, detta var vår nionde säsong.
Får jag aldrig bli av med dig nångång?!

Om målbilder och glädje predikar en vis man.
Han är snygg, sexig, singel och Andreas heter han!

Den vinner som är trägen, den förlorar som ger opp.
Visst har Winnerbäck rätt, eller vad säger du Soffy-propp?

Fanny, en riktig kämpe och snabb som pilen,
även chaufför till den inte lika snabba Hovsta-bilen...

Marie, Marie, Mary-mört.
Vad sägs om en liten sarg-spurt?

Häppåre Peter, våran Bäver.
Du finns i mitt blå-vita hjärta "foräver".

Trots att hon inga pucklar har
är hon vår Kamel och inte dromedar.

Om du tycker att tågluff med Kapple låter som en bra idé
kan du i sommar hänka på henne och Linda P.

Och Therese vår Asien-resenär.
Välkommen hem och stanna här!

Sist och faktiskt minst, men inte att förglömma
om Anna Bengtssons handleder kan vi andra bra drömma.


- Så vad är det jag nu vill ha sagt?
Det är tack vare er som jag förlängde mitt kontrakt...

IFK Kumla innebandy dam är KÄRLEK♥None
Kommentarer
Postat av: Giorgietto

Bravissima Emma!!! mycket snygg!!! Jag gillar det, men jag saknar Sverige och Kumla!!!

2009-04-10 @ 00:50:34
Postat av: Malin

FY FAN VA KING DIKT! Synd att man inte var med den här säsongen så man suttit på resturangen och hört den live när du läste den igår. Men jag är nöjd som ändå fick ta del av den. Mammsen hälsar också att det var tok bra!! (eller ja hon uttryckte det väl inte så, något mer tantigt men du fattar poängen) Hurra för Emma och hennes dikter. Dem är bäst! Puss

2009-04-10 @ 09:53:06
URL: http://perzhon.blogg.se/
Postat av: Saz

Oslagbart! Tack för en kanon kväll allihop. Det här gjorde du bra Emma!

2009-04-10 @ 11:02:58
URL: http://sazz.blogg.se/
Postat av: Emilia

Klockrent Emma, klockrent!

Bästa dikten ever!

Tack allihopa för en kanon kväll igår:)

2009-04-10 @ 17:39:26
Postat av: Johanna

Jag skrattar högt och ryser. Emma, du är min idoL!

2009-04-11 @ 00:27:58
URL: http://buttahara.blogg.se/
Postat av: sandra

världens bästa dikt!! :D

2009-04-13 @ 11:29:33
URL: http://sandryyy.blogg.se/
Postat av: Krilla

Haha den va jätttteee bra framförallt den med Andy! heja heja Emma!

2009-04-14 @ 10:39:32
URL: http://kaxigakrilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0