Bussdikt

Ett Kumla utan glädje är som en kropp utan hjärta.

De vi möter känner enbart smärta.

När vi efter denna helg länge stått och skrattat

då är det andra laget helt utmattat


Trots att vi inte använder anabola.

 Kan ändå hela laget vråla!

Och just innan detta vrål,

 har vi gjort ett kämpar mål.


Med oss har vi nära och kära.

De ska både se och lära.

Vår hejarklack är nätta och viga

Nu ska de få se det blåa laget KRIGA!


När vi efter matchen tackar publiken på en rad.

Då är varenda kotte glad.

Efter säsongens hårda slit

Kan vi lugnt kalla laget elit


Åh, Kumla blå

Några är korta, många är små.

Vi älskar Kumlas fina färg

och det faktum att vi flyttar berg.


Jag har även några rader till Fixarn

De kommer från mig, Trixarn.

Du får alla att tagga och le

Det är bra när du ber oss härliga bilder se


Grattis Andreas nu fyller du 25

Kumla dam är ditt andra hem

Många tror att du är frisk och ung

men nu är du lika gammal som vår kung


Nu tillbaks till Kumlas kämparglöd

Alla gillar vi Susannes frukt/bröd

av det tillskottet får man en kick

Därmed blir man jättekvick


Jag har sagt det förr och jag säger det åter.

Det är motståndarlaget som gråter.

Efter matchen hör vi ett ”bu hu”

Det är vi, Kumla som är 1337.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Fyller 25!!! Wohooo living the dream!!

2009-04-19 @ 21:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0