MAGiC

För en innebandyspelare är självklart klubban det viktigaste verktyget. (Om man inte är målvakt såklart)
Att välja innebandyklubba är en konst och väldigt svårt för många.
För mig är det dock en väldigt enkel process.
Jag låter helt enkelt klubban göra jobbet.


För det är klubban som väljer mig och inte vice versa.

Idag fick vi ner provklubborna och den där känslan som infinner sig är väldigt svår att beskriva.
Jag tror att det är nåt liknande som när Harry Potter för första gången befinner sig inne hos Oliviander och ska välja ut en trollstav.
Och lika som för mig som för Harry så är det trollstaven som väljer sin ägare.
Helt plötsligt har man den bara i sin hand och när man vidrör bollen så känner man bara:

Den här är det! Together we'll make magic happen!

Förövrig så har Kumla gått från Exel till Salming som sponsor. Och från att ha spelat med Exel i hela mitt liv trodde jag att det skulle bli ett smärtsamt avsked, men tvärtom känner jag mig upprymd och förväntansfull. Klubban hittade mig nämligen direkt...
Tack Börje för att du gör så bra innebandyklubbor! Heja Salming!

NoneP.S
Nu får jag väl tatuera in Börje på armen...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0