Mr Scarface

Innan vi bytte sponsor har Salming aldrig varit ett alternativ och jag har inte direkt funderat över personen bakom märket, legenden Börje Salming.

Tänker jag på BJ så tänker jag på enda enda sak: ärr.
Sen: hockey. 
Men nu även: innebandy.

Jag tänkte dock att om jag ska springa runt och vara reklampelare för den här karln så borde jag veta lite mer om honom än att han är en avdankad hockeylegend som verkar vilja tjäna lite pensionspengar på att sätta sitt namn på kläder och sportprylar. 
Vi är nog flera som är lite för unga för att inse hans storhet. Men jag kikade på detta klipp och kom helt sonika fram till att jag borde känna sig ärad att bära hans namn på kroppen.

Om inte annat så är denna lista lite respekt!

Salmings alla skador efter 17 år i världens hårdaste liga

bo Höger öga: 50 procent nedsatt syn efter klubbstick 1978

bo Oxbenet avslaget.

bo Nyckelbensbrott två gånger

bo Kroniska bihåleinflammationer

bo Axlarna ur led två gånger

bo Avslagna revben och inre blödningar

bo Båda armarna avslagna

bo Stämbanden skrapade tre gånger. Tagit bort polypen och halsmandlarna

bo Förslitningsskador i ryggen

bo Armbågsskadad flera gånger

bo Fyra brutna fingrar på höger hand

bo Vristerna sydda tre gånger

bo Hälen krossad

bo Pannan: sydd ett tiotal gånger

bo Vänster örsnibb fastsydd

bo Vänster öga: klubba i ögat 1986 Nära mista synen

bo Näsbenet avslaget sju gånger

bo Ansiktet sönderskuret av en skridsko 1986, 270 stygn(!)

bo Fem utslagna tänder

bo Vänsterlungan punkterad

bo Fingrar och knogar brutna på vänster hand

bo Knäskålen krossad

bo Vatten i knäet

bo Uppskuren av en skridsko under knäet två gånger

bo Menisken och ett halvt korsband bortopererat

None
P.S Kumanytt är också med och laddar inför kommande säsong
Läs artikeln här

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha...Bra inlägg Emma! Ett under är ju att denna karl lever! :P

2009-08-25 @ 06:36:12
Postat av: Lill Görtan

Emma, du kan inte ha mycket för dig om dagarna..! Haha! :)

Ja det är fantastiskt att människan är i livet och jag kan förstå att han behöver pengar, med tanke på alla dessa operationsavgifter ;)

2009-08-25 @ 18:39:46
Postat av: kickan görtz

Underbart Kapten- Å så kul att ni ungdomar lär er lite om våra forntida hjältar. Se å lär- salming var där.Vårda din klubba är väl nästan kontentan av ditt sökande, å hoppas den tar dig långt i dina och lagets mål denna säsong. / Kickan

2009-08-25 @ 18:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0