Put it in action

Tjejer, tack för en otroligt trevlig och härlig helg på Åsakollo! Det fick regna, det fick blåsa, men för mig hade vädret ingen större betydelse. I ert sällskap är det svårt att ha tråkigt! 
  Jag ville egentligen bara säga några ord angående målsättningen som vi med våra gemensamma åsikter kunde komma fram till.
Det var fantastiskt hur överens vi var, rent generellt sätt, och vilken positiv energi det ger tycker jag! Vi är överens om vart vi vill hamna i serien, vi är överens om vad som krävs och hur vi ska ta oss dit men som mest är vi överens om våra styrkor respektive vad vi vill bli bättre på och det är något jag verkligen vill lyfta fram. Det är inte ovanligt när, framför allt, tjejer ska nämna bra respektive sämre egenskaper om sig själva att listan över sämre egenskaper blir svår att avsluta samtidigt som listan med bra egenskaper blir svår att fylla med bara några enstaka ord...
Jag är nog inte ensam om att erfara att negativitet, i vissa fall, lätt kan överväga positivitet men något som en fantastisk tränare sa till mig en gång, något som stärkte mig otroligt mycket som innebandyspelare var: "Man ska vara medveten om det negativa men framhålla det positiva".
Ett lag som är överens och medvetet om vad som behövs förbättras samtidigt som laget kan framhålla och kämpa sig fram i med- och motgångar tack vare sina styrkor hör till ovanligheten, tror jag. Vad jag verkligen vill få sagt är att vi är ett sådant lag, ett lag tillhörande kategorin ovanligheten, och att jag verkligen tror på er! 
Precis som Nisse sa så har vi det perfekta pappret, men att det inte är någon garanti på att vi klara de mål vi eftersträvar. Pappret består bara av ord, likt dessa jag skriver nu genom att dom formas i mina tankar och färdas genom mitt huvud, ut i armarna, ut fingertopparna som seglar över tangentbordet. Precis så måste vi göra för att få det vi vill ha! Låt era tankar och drömmar cirkulera i bilder i era huvuden, låt dom färdas igenom kroppen, förbi hjärtat där all er lycka och glädje finns och ut i armar och ben där dom omvandlas till agerande. Agerande som bara kan sluta i en komplett kämparinsatts och glädje, bara ni tror på den!  Put it in action!
Då jag eller rättare sagt ingen vet när jag kan göra er sällskap på planen igen så önskar jag så förbannat hårt att alla har inspirationen och inställningen till att bidra med sitt yttersta till den säsong som sakta men säkert närmar sig, då jag själv inte kan utföra all den vilja jag har inuti.
Utan var och en av er kan inte vårt Kumla uppnå de mål vi satt upp framför oss, vi måste göra det här tillsammans!

Som jag tror på er och som jag hoppas att även ni gör det!
Let's do this!

Lill Görtan/ eran målvaktsjävel #12.

Kommentarer
Postat av: Jennie dohn

Fint, hopppas du snart är tillbaka <3

2009-08-17 @ 21:46:58
Postat av: Emma Eriksson

Poesi! Bra Emilia! Tack för inspirationen, hoppas på att få se dig mellan stolparna snart!

2009-08-18 @ 08:48:06
URL: http://emmeri.blogg.se/
Postat av: Sandy

Bra text Emilia, jag säger som alla andra jag hoppas att fåse dig mellan stolparna snart, jag vet hur det känns att sitta där du sitter och det är inte kul med tanke på hur mycket man verkligen vill vara där på planen hela tiden. Du är stark tjejen, kämpa på snart är du där igen. <3

2009-08-18 @ 08:59:40
Postat av: Maria

<3 Vad fint skriviet! Mina ögon fylldes med tårar! Hoppas att du snart är tillbaka!

2009-08-18 @ 09:05:43
Postat av: Louise

Jag ger mitt allt, mycket för din skull sis. Fortsätt kämpa, vill se dig på andra sidan planen snart!

2009-08-18 @ 11:05:06
Postat av: Lill-E

Mycket bra skrivet Emilia, och det är verkligen så sant. Vi alla hoppas att du är med oss på planen och krigar snart men är glada att du är med oss nere på träningarna och peppar. Det betyder mycket! <3

2009-08-19 @ 16:53:58
Postat av: Krilla

Vill bara önska dig Emilia allt gott hoppas du kommer tillbaka snart! kram krilla

2009-08-23 @ 22:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0