Liveblogg

Nu sitter jag här på en nedsläckt buss och bloggar medans resten av bussen sover. Förutom Jörgen som kör då. Vi är nu påväg hem från Tidaholm och ett SM-kval som vi tråkigt nog inte tog oss vidare i. Det känns väldigt tråkigt, särskilt med tanke på att det här var mitt (och många andras) absolut sista klubb-SM eftersom vi 91:or blir för gamla till nästa år. Jag har många minnen av tidigare SM kval- och slutspel, både med klubblaget och distriktslaget, och det är alltid lika roligt att spela. Det är en speciell känsla man får när man åker iväg på ett SM. Man sover över tillsammans med lagkamraterna, duschar egentligen alldeles för få gånger, spelar med äckligt luktande matchställ och har inte tillräckligt med strumpor med sig så man då måste spela med blöta från matchen innan. Även det här SM:et var ett sådant SM. Dock gick det inte lika bra för oss som det gjorde förra året (då vi knep en 4e plats under innebandyfesten i Hudik) men det är inte fy skam för det. 
    
När vi kom till Tidaholm i fredagskväll och Nisse predikade om helgens bravader sa han att vi ska kunna sitta på bussen hem och känna oss nöjda vare sig vi gått vidare eller inte. Och nöjd är faktiskt precis vad jag känner mig. Vi fick med oss en vinst, en oavgjord och två förluster hem men ändå en hel del erfarenhet. Gruppen vi spelade bestod av bra lag så vi visste att det skulle bli tajt men ändå vek vi aldrig ned oss. Vi spelade vårat spel och rullade bollen riktigt bra långa stunder. Vi provade även på att spela 2-2-1 i sista matchen vilket jag för min del kan säga var en stor utmaning när man inte är van vid det försvarsspelet. Men det grejade vi galant! 
 
Nu börjar batteriet i datorn ta slut så jag ska avsluta det här inlägget. Som sagt är det tråkigt att vi inte kunde ta oss lika långt som vi gjorde förra året men med tanke på  att vi har några spelare på skadelistan och åkte med en blandad trupp från div1 och div3 (som inte tränar tillsammans) så har vi genomfört helgen bra! Nu är det bara att fortsätta fokusera på serien och så får tjejerna kicka ass i SM nästa år igen! :)


Reslutaten under dagen:
Fröjered-Kumla 2-2
Kumla-Skoghall 6-2
Rönnby-Kumla 3-0
Kumla-Hagfors 6-4


/lill-e #51
Kommentarer
Postat av: Katerina

Tack for very good games, for very interesting friday and saturday! You were really good!!!

Dont be sad Linnea!:)

2009-11-01 @ 02:13:32
Postat av: Hilda

Grym sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-05-07 @ 10:39:32
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0